Аналіз роботи професійної спільноти






НАУКОВО – МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ:
У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних
Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості розкриття обдарованості кожної дитини.
Методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2019-2020 навчальному році працювало над проблемою: «Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в освітній процес». 
Метою роботи методичного об'єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь освітній процес, де в центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ:
ü  Створення креативного освітнього середовища та впровадження освітніх технологій, спрямованих на становлення й розвиток інноваційної особистості.
ü Впровадження в навчально-виховний процес нового Державного стандарту початкової загальної освіти
ü  Урізноманітнення форм організації навчальної діяльності.
ü  Використання активних методів і заходів навчання для розвитку креативного, критичного мислення учнів.
ü Взаємодія між дошкільним і загальноосвітнім навчальним закладом.
ü  Організація роботи з батьками, сприяння гуманізації стосунків у класі, підвищення соціального статусу дитини.
ü Поглиблення та застосування новітніх оздоровчих технології, сучасних інтерактивних методів навчання та виховання підростаючого покоління.
ЗАВДАННЯ  МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ
ü створення сприятливо-стимулюючих умов для розвитку особистості молодшого школяра;
ü формування культури здоров’я молодших школярів шляхом впровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій;
ü соціалізація учнів початкових класів через використання інтерактивних технологій;
ü використання інтерактивних форм і методів навчання в ході реалізації навчальних програм в початкових класах.
ü формування комунікативної компетентності молодших школярів;
ü формування загальномовленнєвих умінь і навичок учнів засобами особистісно-орієнтованого спілкування;
ü системно-творчий підхід до вироблення навички письма учнів молодших класів;
ü моделювання як засіб розвитку пізнавальної активності молодших школярів;
ü робота в групах як засіб формування соціальної компетентності молодших школярів;
ü становлення особистісної зрілості та життєвої компетентності учня школи І ступеня;
ü проблемно-пошукові ситуації на уроках як мотиваційний компонент;
ü розвиток самостійності молодших школярів на уроках як засіб особистісного зростання;
ü розуміння учнями цілісності світу та усвідомлення себе в цьому світі через застосування засобів інтеграції.

ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ
У 2019-2020 навчальному році було проведено  4  засідання ( в тому числі одне – дистанційно)  методичної комісії, на яких були розглянуті питання:
1 засідання (серпень)
Форма роботи: консультативний пункт
Тема:  Нова українська школа – новий зміст освіти
Мета.  Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування НУШ. Обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання   за 2018 – 2019 навчальний рік та затвердити план роботи на 2019 – 2020 навчальний рік. Проаналізувати зміни до навчальних програм, підручники, зошити. 
1.     Особливості організації навчально – виховного процесу в початкових класах у 2019 – 2020 навчальному році. (актуальний інструктаж)
2.     Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових  класів за 2018 – 2019 навчальний рік. (звіт керівника МО)
3.     Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2019 – 2020 н. р. (обговорення за круглим столом)
4.     Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально – виховного процесу, ведення класної документації. (експрес-огляд)
5.     Організація самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних векторів. (обговорення)
6.     Рекомендації до проведення Першого уроку-2018. (обговорення)

2 засідання ( жовтень) 
Тема. Діяльнісний підхід. Критичне мислення і розв’язування проблем
Мета:  Розвиток особистості, її творчого потенціалу
1.     Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України
2.     Використання технології розвитку критичного мислення в освітньому процесі НУШ 
3.     Ротаційні моделі «Щоденні 5»і «Щоденні 3»                                       
4.   Корекційно-комунікативне навчання в контексті особистісно орієнтованої освіти.                                                                                                                         
5.     «Адаптація першокласників до шкільного колективу». Результати моніторингу     (обговорення)   
                                                         
3 засідання   (січень)
Тема: Формування комунікативних умінь в учнів початкових  класів у  процесі  навчання
1.     Створення ситуації успіху у молодших школярів через комунікативну   компетентність.                                                                           
2.     Формування комунікативних умінь молодших школярів на уроках української мови.                                                                                           
3  Тренінгове заняття « Я крокую до майстерності».
4.    Особливості формування комунікативних вмінь  в інклюзивному середовищі.
5. Особливості роботи групи продовженого дня в умовах  впровадження нового  Державного стандарту початкової освіти.                               

4 засідання (березень)
Форма роботи:Круглий стіл
Тема. Впровадження здоров’язберігаючих технологій в навчально-виховний процес в початковій школі                                                                        
1.     Використання корекційних технологій на уроках у початкових класах. 
2.     «Ранкові зустрічі» як спосіб соціалізації учнів 1-4 класів.          
3.      Використання здоров’язберігаючих технологій на уроках «Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра та попередження втоми»                                                                
                                                                                                               всі вчителі
УЧАСТЬ У  ОЛІМПІАДАХ
Конкурс мовознавців ім. Яцика:
3 клас – Мішукова Поліна – І місце
( Предметні не проводилися)
УЧАСТЬ УЧНІВ  У ІНТЕРАКТИВНИХ КОНКУРСАХ
№ з/п
Назва інтерактивного конкурсу
Кількість учасників
1
Колосок (осінній )
40
2
Колосок ( весняний – ОНЛАЙН)
12
3
Олімпіада з укр. мови «Всеосвіта Весна -2020»
38
4
Олімпіада з математики «Всеосвіта Весна -2020»
17
5
Конкурс до Дня української писемності та мови «Слово до слова» (На урок)-
23

Міський флешмоб до Дня пам’яті _ 4б – 14 чоловік.Перемога Великого Даніїла -1 місце
До Дня вишиванки  - участь 8 учнів
Обласний конкурс «Залишайся вдома- краще малюй»- учасниці Кириленко Аліса, Сафонова Олеся
Участь в обласному конкурсі «Креатив не на карантині»- Великий Даніїл( 4 _б клас)

УЧАСТЬ У ВЕБІНАРАХ, ТРЕНІНГАХ
Мамонтова Н.В.
ü Підтримка дітей з особливими освітніми потребами: практичні поради.
ü Курс «Використання онлайн-сервісів для дистанційного навчання»
ü Курси очно-заочні для вчителів інклюзивних класів (березень 2020)
 Біжко    Ю.С. 
ü Організація та дозвілля під час карантину:користі матеріали на допомогу вчителю.
ü "Розвиток уяви як складової творчого мислення молодих школярів "

 Тугай М.Ю.
ü Організація навчання та дозвілля під час карантину: корисні матеріали на допомогу вчителю.
ü Технології дистанційного навчання в початковій школі: рекомендації для профі і не тільки
ü Як організувати дистанційне навчання за допомогою найпростіших онлайн ресурсів
ü Наскрізна медіаосвіта: особливості створення навчального Caption video.
Бурлака О.І
ü "Створення онлайнового освітнього cередовища під час карантинних заходів"
ü  «Використання сервісу Zoom для проведення дистанційних занять
ü Вебінар « Технології дистанційного навчання в початковій школі: рекомендації для профі і не тільки» 

Ткаченко С.П.
ü Вебінар «Як організувати дистанційне навчання за допомогою найпростіших онлайн-ресурсів» 
ü  Вебінар « Технології дистанційного навчання в початковій школі: рекомендації для профі і не тільки» 
ü  Онлайн-курси «Бери і роби», 20 годин на платформі  EdEra 
Жирякова О. С.
ü . '' Використання можливостей '' На Урок'' для дистанційного навчання''
ü   '' Інтерактивні технології в освіті: залучаємо учнів у процес навчання за допомогою інтернет-сервісів''
ü  '' Особливості дистанційної освіти : що, як, навіщо''
ü « Медіаграмотність для освітян ''
ü .'' Цифрові навички для вчителів''


Суха Н.І.
ü Вебінар "Технології дистанційного навчання в початковій школі: рекомендації для профі і не тільки2
ü  "Створення онлайнового освітнього    середовища під час карантинних заходів»
ü  Вебінар "Використання можливостей «На Урок» для
дистанційного навчання»
Філякіна  М.Ю.
ü Технології дистанційного навчання в початковій школі: рекомендації для профі і не тільки .
ü Інтернет –олімпіади як інструмент урізноманітнення освітнього процесу               
ü .Наскрізна медіа освіта: Особливості створення навчального Caption video
ü Онлайн курс «Бери і роби» на платформі Edera
Кожанова А.Ю.
ü .«Критичне мислення для освітян»
ü «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти»
ü «Мислення логічне, креативне, критичне» за напрямами «Критичне мислення», «Креативне мислення», «Практичні прийоми»
ü «Ключові тенденції шкільної освіти 2019/2020» за напрямами «Наскрізні навички»,
ü Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи»(10 годин
КУРСОВА ПЕРЕПІДГОТОВКА
Суха Н.Л. – курси НУШ ( жовтень, 2019)
КОНКУРС « ВЧИТЕЛЬ РОКУ»
І місце зонального туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року -2020» у номінації «Початкова освіта» - Філякіна М.Ю.
ПУБЛІКАЦІЇ
-         збірка «Наскрізна медіаосвіта в НУШ» (конспекти уроків 11 вчителів закладу);ДАНО 2019,упорядник _ Кожанова А.Ю,,рецезент _ Бурлака О.І
-         - публікація «Медіашкола - інноваційний підхід в організації додаткової освіти учнів під час роботи пришкільного табору» в збірці матеріалів обласної науково-практичної конференції “Практико-орієнтовні стратегії створення наскрізної системи шкільної медіаосвіти” (Дніпро, 2019)   (Кожанова А.Ю.);
-         - публікація конспектів переможців Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів на порталі «Медіаосвіта та медіаграмотність» (Тугай М.Ю. Філякіна М.Ю., Кожанова А.Ю., Жирякова О.С.)

Участь у  « Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів»
Весь учнівський та батьківський колектив долучився до створення «Меню здорового харчування»
- виховні заходи пройшли у всіх класах під спільною темою:«Тарілка здорового харчування»
- конкурс «Здоровий сніданок» для учнів початкової щколи. Батьки  приносили сніданки. Жюрі -діти пробували та вибирали найкращі і зробили висновок-що здорова їжа ще й дуже смачна!
- Загальношкільний «День психічного здоров’я» із конкурсом фото «Посмішка» та створенням фотозони,іграми.
- День безпечного інтернета та зустріч із пожежниками
- Загальноміські заходи для учнів шкіл « Як сортувати сміття» .Установка баків для сортування паперу та пластику і компостного бака у школі
-  виховні заходи «Булінгу- ні»; проходження вчителями курсів «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти»( Кожанова А.Ю,)
- Проведений шкільний «День Фізкультуркіна»- з демонстрацією кращими спортсменами школи своєї майстерності та спортивними змаганнями.
- Започатковані «Танцювальні перерви»для учнів
- Малюнки учнів початкової щколи"Корисно-шкідливо»
- Конкурс  відео "Як з користю для психічного та фізичного здоров'я провести карантин"
- Створення соціальної реклами про необхідність залишитися вдома ( 4Б клас)
- участь у фестивалі педагогічних інновацій освітян Дніпропетровщини «EDU_FEST Dnipro – 2020», тематична номінація «Інтегративний підхід у формуванні ключових компетентностей учнів»( Кожанова А.Ю.)






Немає коментарів:

Дописати коментар