НАУКОВО – МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ:
У період, коли освіта
України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та
прийомів навчання, в залученні інноваційних
Основним завданням
учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу
кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і
творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й
самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток
творчої особистості розкриття обдарованості кожної дитини.
Методичне об’єднання
вчителів початкових класів у 2019-2020 навчальному році працювало над
проблемою: «Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу
в освітній процес».
Метою роботи методичного об'єднання вчителів - створення комфортних умов
для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну
досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому
ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь освітній процес, де в
центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим
потенціалом.
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ:
ü Створення
креативного освітнього середовища та впровадження освітніх технологій,
спрямованих на становлення й розвиток інноваційної особистості.
ü Впровадження
в навчально-виховний процес нового Державного стандарту початкової загальної
освіти
ü Урізноманітнення
форм організації навчальної діяльності.
ü Використання
активних методів і заходів навчання для розвитку креативного, критичного
мислення учнів.
ü Взаємодія
між дошкільним і загальноосвітнім навчальним закладом.
ü Організація
роботи з батьками, сприяння гуманізації стосунків у класі, підвищення
соціального статусу дитини.
ü Поглиблення
та застосування новітніх оздоровчих технології, сучасних інтерактивних методів
навчання та виховання підростаючого покоління.
ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ
ü створення сприятливо-стимулюючих умов для розвитку особистості молодшого
школяра;
ü формування культури здоров’я молодших школярів шляхом впровадження
здоров’язберігаючих освітніх технологій;
ü соціалізація
учнів початкових класів через використання інтерактивних технологій;
ü використання
інтерактивних форм і методів навчання в ході реалізації навчальних програм в
початкових класах.
ü формування
комунікативної компетентності молодших школярів;
ü формування
загальномовленнєвих умінь і навичок учнів засобами особистісно-орієнтованого
спілкування;
ü системно-творчий
підхід до вироблення навички письма учнів молодших класів;
ü моделювання
як засіб розвитку пізнавальної активності молодших школярів;
ü робота в
групах як засіб формування соціальної компетентності молодших школярів;
ü становлення
особистісної зрілості та життєвої компетентності учня школи І ступеня;
ü проблемно-пошукові
ситуації на уроках як мотиваційний компонент;
ü розвиток
самостійності молодших школярів на уроках як засіб особистісного зростання;
ü розуміння учнями цілісності світу та усвідомлення себе в цьому світі через
застосування засобів інтеграції.
ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ
У 2019-2020 навчальному році було проведено 4 засідання ( в тому числі одне – дистанційно) методичної комісії, на яких були розглянуті
питання:
1 засідання (серпень)
Форма роботи: консультативний
пункт
Тема: Нова українська
школа – новий зміст освіти
Мета. Вивчити основні
нормативні документи, що регламентують функціонування НУШ. Обговорити виконання
плану роботи методичного об’єднання за 2018 – 2019 навчальний рік
та затвердити план роботи на 2019 – 2020 навчальний рік. Проаналізувати зміни
до навчальних програм, підручники, зошити.
1. Особливості
організації навчально – виховного процесу в початкових класах у 2019 – 2020
навчальному році. (актуальний інструктаж)
2. Аналіз
роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2018 – 2019
навчальний рік. (звіт керівника МО)
3. Обговорення
та затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2019 – 2020 н. р. (обговорення
за круглим столом)
4. Опрацювання
інструктивно – методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо
організації навчально – виховного процесу, ведення класної документації. (експрес-огляд)
5. Організація
самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних векторів. (обговорення)
6. Рекомендації
до проведення Першого уроку-2018. (обговорення)
2 засідання ( жовтень)
Тема. Діяльнісний підхід. Критичне мислення і розв’язування проблем
Мета: Розвиток особистості, її творчого потенціалу
1. Педагогічна
технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України
2. Використання
технології розвитку критичного мислення в освітньому процесі НУШ
3. Ротаційні
моделі «Щоденні 5»і «Щоденні 3»
4. Корекційно-комунікативне
навчання в контексті особистісно орієнтованої освіти.
5. «Адаптація
першокласників до шкільного колективу». Результати
моніторингу (обговорення)
3
засідання (січень)
Тема: Формування комунікативних умінь в учнів початкових
класів у процесі навчання
1. Створення ситуації успіху у молодших
школярів через комунікативну компетентність.
2. Формування комунікативних умінь молодших
школярів на уроках української мови.
3 Тренінгове заняття « Я крокую до майстерності».
4. Особливості
формування комунікативних вмінь в інклюзивному середовищі.
5. Особливості роботи групи продовженого дня в умовах впровадження
нового Державного стандарту початкової освіти.
4 засідання
(березень)
Форма роботи:Круглий стіл
Тема. Впровадження здоров’язберігаючих технологій в навчально-виховний
процес в початковій школі
1. Використання
корекційних технологій на уроках у початкових класах.
2. «Ранкові
зустрічі» як спосіб соціалізації учнів 1-4 класів.
3. Використання
здоров’язберігаючих технологій на уроках «Динамічні паузи як один із ефективних
методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра та попередження
втоми»
всі
вчителі
УЧАСТЬ У ОЛІМПІАДАХ
Конкурс мовознавців ім. Яцика:
3 клас – Мішукова
Поліна – І місце
( Предметні не проводилися)
УЧАСТЬ УЧНІВ У ІНТЕРАКТИВНИХ КОНКУРСАХ
№ з/п
|
Назва інтерактивного
конкурсу
|
Кількість учасників
|
1
|
Колосок
(осінній )
|
40
|
2
|
Колосок (
весняний – ОНЛАЙН)
|
12
|
3
|
Олімпіада з укр. мови «Всеосвіта Весна
-2020»
|
38
|
4
|
Олімпіада з математики «Всеосвіта Весна
-2020»
|
17
|
5
|
Конкурс до Дня української писемності та мови
«Слово до слова» (На урок)-
|
23
|
Міський флешмоб
до Дня пам’яті _ 4б – 14 чоловік.Перемога Великого Даніїла -1 місце
До Дня
вишиванки - участь 8 учнів
Обласний конкурс
«Залишайся вдома- краще малюй»- учасниці Кириленко Аліса, Сафонова Олеся
Участь в
обласному конкурсі «Креатив не на карантині»- Великий Даніїл( 4 _б клас)
УЧАСТЬ У ВЕБІНАРАХ, ТРЕНІНГАХ
Мамонтова Н.В.
ü Підтримка дітей з особливими освітніми потребами:
практичні поради.
ü Курс «Використання онлайн-сервісів для дистанційного
навчання»
ü Курси очно-заочні для вчителів інклюзивних класів
(березень 2020)
Біжко
Ю.С.
ü Організація та дозвілля під час карантину:користі
матеріали на допомогу вчителю.
ü "Розвиток уяви як складової творчого мислення
молодих школярів "
Тугай М.Ю.
ü Організація навчання та дозвілля під час карантину:
корисні матеріали на допомогу вчителю.
ü Технології дистанційного навчання в початковій школі:
рекомендації для профі і не тільки
ü Як організувати дистанційне навчання за допомогою
найпростіших онлайн ресурсів
ü Наскрізна медіаосвіта: особливості створення навчального
Caption video.
Бурлака О.І
ü "Створення онлайнового освітнього cередовища
під час карантинних заходів"
ü «Використання
сервісу Zoom для проведення дистанційних занять
ü Вебінар « Технології дистанційного навчання в початковій
школі: рекомендації для профі і не тільки»
Ткаченко С.П.
ü Вебінар «Як організувати дистанційне навчання за
допомогою найпростіших онлайн-ресурсів»
ü Вебінар «
Технології дистанційного навчання в початковій школі: рекомендації для профі і
не тільки»
ü Онлайн-курси «Бери
і роби», 20 годин на платформі
EdEra
Жирякова О. С.
ü . '' Використання можливостей '' На Урок'' для
дистанційного навчання''
ü '' Інтерактивні
технології в освіті: залучаємо учнів у процес навчання за допомогою
інтернет-сервісів''
ü '' Особливості
дистанційної освіти : що, як, навіщо''
ü « Медіаграмотність для освітян ''
ü .'' Цифрові навички для вчителів''
Суха
Н.І.
ü Вебінар "Технології дистанційного навчання в
початковій школі: рекомендації для профі і не тільки2
ü "Створення
онлайнового освітнього середовища під
час карантинних заходів»
ü Вебінар
"Використання можливостей «На Урок» для
дистанційного навчання»
Філякіна М.Ю.
ü Технології дистанційного навчання в початковій школі:
рекомендації для профі і не тільки .
ü Інтернет –олімпіади як інструмент урізноманітнення
освітнього процесу
ü .Наскрізна медіа освіта: Особливості створення
навчального Caption video
ü Онлайн курс «Бери і роби» на платформі Edera
Кожанова А.Ю.
ü .«Критичне мислення для освітян»
ü «Протидія та попередження булінгу
(цькуванню) в закладах освіти»
ü «Мислення
логічне, креативне, критичне» за напрямами «Критичне мислення», «Креативне
мислення», «Практичні прийоми»
ü «Ключові тенденції шкільної освіти 2019/2020» за
напрямами «Наскрізні навички», .«
ü Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи»(10
годин
КУРСОВА ПЕРЕПІДГОТОВКА
Суха Н.Л. – курси НУШ ( жовтень, 2019)
КОНКУРС « ВЧИТЕЛЬ РОКУ»
І місце зонального туру Всеукраїнського
конкурсу «Учитель року -2020» у номінації «Початкова освіта» - Філякіна М.Ю.
ПУБЛІКАЦІЇ
-
збірка «Наскрізна медіаосвіта в НУШ» (конспекти уроків 11
вчителів закладу);ДАНО 2019,упорядник _ Кожанова А.Ю,,рецезент _ Бурлака О.І
-
- публікація «Медіашкола - інноваційний
підхід в організації додаткової освіти учнів під час роботи пришкільного
табору» в збірці матеріалів обласної науково-практичної конференції
“Практико-орієнтовні стратегії створення наскрізної системи шкільної
медіаосвіти” (Дніпро, 2019) (Кожанова
А.Ю.);
-
- публікація конспектів переможців
Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін
із елементами медіаграмотності для 1-11 класів на порталі «Медіаосвіта та
медіаграмотність» (Тугай М.Ю. Філякіна М.Ю., Кожанова А.Ю., Жирякова О.С.)
Участь у « Healthy Schools:
заради здорових і радісних школярів»
Весь учнівський та батьківський колектив долучився до
створення «Меню здорового харчування»
- виховні заходи пройшли у всіх класах під спільною
темою:«Тарілка здорового харчування»
- конкурс «Здоровий сніданок» для учнів початкової щколи.
Батьки приносили сніданки. Жюрі -діти
пробували та вибирали найкращі і зробили висновок-що здорова їжа ще й дуже
смачна!
- Загальношкільний «День психічного здоров’я» із
конкурсом фото «Посмішка» та створенням фотозони,іграми.
- День безпечного інтернета та зустріч із пожежниками
- Загальноміські заходи для учнів шкіл « Як сортувати сміття» .Установка
баків для сортування паперу та пластику і компостного бака у школі
- виховні заходи «Булінгу- ні»;
проходження вчителями курсів «Протидія та попередження булінгу
(цькуванню) в закладах освіти»(
Кожанова А.Ю,)
- Проведений шкільний «День Фізкультуркіна»- з
демонстрацією кращими спортсменами школи своєї майстерності та спортивними
змаганнями.
- Започатковані «Танцювальні перерви»для учнів
- Малюнки учнів початкової щколи"Корисно-шкідливо»
- Конкурс відео
"Як з користю для психічного та фізичного здоров'я провести карантин"
- Створення соціальної реклами про необхідність залишитися вдома ( 4Б клас)
- участь у фестивалі педагогічних інновацій освітян
Дніпропетровщини «EDU_FEST Dnipro – 2020», тематична номінація «Інтегративний підхід у формуванні
ключових компетентностей учнів»( Кожанова А.Ю.)
Немає коментарів:
Дописати коментар