Майбутнім першокласникам

Перший раз у перший клас

Перший раз у перший клас - першого вересня для першокласників починається нове життя. Життя довге, і не менш складне, ніж у дорослих.
 Багато хто з батьків вже і забув, як це було. Величезний букет квітів, калейдоскоп незнайомих лиць, і розуміння того, що в цьому місці, серед цих людей, належить провести багато років. Одним словом: перше вересня, звичайно, свято. Але і сильний стрес.
 З цього дня маленькій людині доведеться вперше приймати самостійні рішення, нести відповідальність за свої вчинки і будувати тривалі стосунки з однолітками, часом зовсім не схожими на нього.
 Навіть найбільш люблячі батьки не можуть, та й не повинні вирішувати всі проблеми за дитину. Але вони здатні їй допомогти. Головне - надати дитині одночасно самостійність і підтримку.
 Як це зробити? Ну, для початку можна оживити власні спогади про шкільні роки. Подумати, чого вам тоді не вистачало, і як батьки могли б допомогти вам у скрутній ситуації. Ось, наприклад, деякі нюанси, яким батьки часто не надають належного значення:
 - Намагайтеся зробити так, щоб ранок для дитини був приємним. Будіть її ласкаво, готуйте смачний сніданок, вмикайте улюблені мультики ... У більшості дорослих найжахливіший спогад про школу - це похмурий, холодний ранок і швидкі збори. Від того, в якому настрої дитина вирушить на навчання, залежить, як почнуться - і триватимуть - її шкільні роки;
 - Будьте уважні до навчання дитини, але не занадто. Якщо Ви постійно будите контролювати ситуацію - дитина до цього звикне, і буде робити уроки тільки «з-під палиці». Вона повинна розуміти: все, що стосується школи - сфера її особистої відповідальності. При цьому вона завжди може розраховувати на вашу допомогу;
 - Купіть дитині речі для школи, які їй дійсно хочеться. Хоче пенал з машинками - нехай він у неї буде. З зошитами, ручками та олівцями, які дитині подобаються, вона буде займатися охочіше й старанніше;
 - Якщо ви бачите, що дитині «не йде» якийсь предмет, не чекайте, поки все само собою налагодиться. Зацікавте дитину, покажіть їй цікавий фільм на цю тему, а потім обговоріть його з нею. Відведіть на виставку. Купіть цікаву книжку, де предмет викладено в ігровій формі. Хваліть дитину. Як тільки вона відчує, що у неї все виходить - вона полюбить цей предмет, і далі буде займатися самостійно і з задоволенням.
- Час від часу влаштовуйте для дитини та її друзів чаювання з солодощами, кіноперегляди, ігри. Приймайте в будинку друзів Вашої дитини. Однокласники - це люди, в суспільстві яких вашому синові або дочці належить провести найближчі 10 або 11 років, а, швидше за все, значно більше. Крім того, спілкування з ними формує уявлення дитини про людські взаємовідносини, яке відіб'ється на всьому житті.
Час летить непомітно! І ось Ви вже все частіше думаєте про те, що повинен уміти Ваш майбутній школяр і наскільки він готовий до походу «перший раз у перший клас»? Купа питань, тривог і хвилювань ... Пропонуємо тест, який допоможе зрозуміти рівень інтелектуальної, соціальної та функціональної готовності дитини до школи. Слід звернути увагу, що аспекти тесту не є обов язковими для виконання, а лише орієнтують батьків на певні моменти в підготовці для школи. Розмовляти з дитиною слід спокійно, неофіційно, дружелюбно. Неправильні відповіді на питання не мають засмучувати батьків - тепер їм відомо, що ще слід розповісти малюку. І головне: яким би не був рівень підготовки дитини до школи, найголовнішим для дитини завжди залишається підтримка і щира любов батьків!

                                      ТЕСТ. Чи готова Ваша дитина до школи? 
Чи хоче ваша дитина йти до школи?
Чи може ваша дитина самостійно займатися будь-якою справою, що вимагає зосередженості протягом 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор)?
Чи соромиться ваша дитина в присутності незнайомих людей?
Чи вміє ваша дитина складати розповіді по малюнку не коротше ніж з п'яти речень?
Чи може вона розповісти напам'ять кілька віршів?
Чи вміє вона змінювати іменники по числах?
Чи вміє ваша дитина читати по складах?
Чи вміє ваша дитина рахувати до 10 і назад?
Чи може вона вирішувати прості задачі на віднімання і додавання одиниці?
Чи готова рука дитини до письма?
Чи любить вона малювати, розфарбовувати картинки?
Чи може ваша дитина користуватися ножицями, клеєм?
Чи може вона зібрати розрізану картинку з 5-ти частин за одну хвилину?
Чи знає дитина назви диких і домашніх тварин?
Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом «овочі» помідори, морква, цибуля)?
Любить Чи ваша дитина займатися самостійно - малювати, збирати мозаїку і т.д.
Чи може вона розуміти й точно виконувати словесні інструкції?
                                               Питання для співбесіди. 
Назви, будь ласка, своє прізвище, ім'я, по батькові.
Назви ПІБ мами, тата.
Ти дівчинка чи хлопчик? Ким будеш, коли станеш дорослим, чоловіком чи жінкою?
Скільки тобі років .Скільки буде через рік .Через два?
Зараз день чи ранок?
Коли ти снідаєш - ввечері чи вранці? Обідаєш - вранці чи вдень? Що буває раніше - обід чи вечеря?
Де ти живеш? Назви свою домашню адресу.
Ким працює твій батько, мати?
Ти любиш малювати? Якого кольору цей олівець (стрічка, плаття)?
Які казки ти знаєш, перекажи улюблену казку, розкажи вірш.
Яка зараз пора року? А чому ти так вважаєш?
Коли можна кататися на ковзанах - взимку чи влітку?
Чому сніг буває взимку, а не влітку?
Що робить листоноша, лікар, вчитель, будівельник, космонавт ...?
Дзвінок і парта у школі потрібні навіщо?
Ти сам(а) хочеш піти в школу?
Покажи своє праве око, ліве вухо. Для чого потрібні, вуха, ноги, голова?
Яких домашніх і диких тварин ти знаєш?
Яких ти знаєш птахів, комах, назви дерев, квітів?
Які міста ти знаєш, моря, океани, континенти?
У якому місті ти живеш, в якій країні, намалюй прапор своєї країни
Хто більше: корова чи коза? Птиця чи бджола? У кого більше лап: У собаки або у півня? Що спільного у корови та вівці; назви дитинчат корови, собаки, вівці, курки...
Опиши лимон, вогонь, лисицю, правду...
Назви протилежності словам: «зима», «добро», «правда», «гора», «широкий», «довгий», «мокрий»…
Рахунок від 1-20, зворотний рахунок від 10-1. Що більше: 8 чи 5? 7 чи 3? Порахуй від 3 до 6. Від 9 до 2.
Що потрібно зробити, якщо ненароком зламав чужу річ?